Til foresatte på Idrettsfag og Medier og kommunikasjon

Sam Eyde vgs. inviterer til en temakveld tirsdag 9. april kl. 18.00, der vi setter ungdom og russetid i fokus.

Vi opplever at russetiden tar mye tid og fokus, og vi ønsker derfor å bidra til en kveld med faglig oppdatering og refleksjon rundt ulike problemstillinger ungdommen vår står i.  Med oss denne kvelden har vi noen ressurspersoner som vil dele sine erfaringer og kunnskap med oss.

Programmet for kvelden:

• Hvilke endringer ser vi i ungdommens russefeiring?
  • “Seksuell helse” v/Berit Bulien, sexolog fra Arendal kommune
  • “Kokain og hjertet” v/Dr. Harald Brunvand, spesialist indremedisin og hjertesykdommer
  • “Hva rører seg i ungdomsmiljøet i Arendal?”  v/Lars Fodstad, Politiet ved Forebyggende Enhet
  • Hva ser vi på skolen og hvordan jobber vi på Sam Eyde vgs?
  • Kaffe og refleksjon
  • Oppsummering

Vi oppfordrer dere til å sette av tirsdag 9.  april fra kl. 18.00-20.00 og komme på temakvelden her på Sam Eyde vgs. Fint om dere melder dere på via lenken dere skal ha fått på sms. Hensikten med kvelden er å øke bevisstheten rundt hva skolen, politi og helsevesen kan bidra med, og hvilken innvirkning og bevissthet dere som foreldre har rundt dette.

Russetiden har mange ungdommer gledet seg og sett frem til i flere år, og vi ønsker derfor at dette skal bli en god opplevelse for alle!

Vel møtt!

Heidi Frivoll, avdelingsleder Idrettsfag