Medier og kommunikasjon

Medier og kommunikasjon gir generell studiekompetanse og er relevant uansett hvilke studier du tar eller hva du skal jobbe med. Du lærer å ta bilder, lage nettsider, lage tv- og radiosendinger, design av tekst og bilder, apputvikling og å jobbe sammen med andre. Kanskje starter du din egen ungdomsbedrift? Å lære om medienes rolle i samfunnet fremmer elevenes evne til kritisk tenkning og refleksjon i en stadig mer kompleks mediehverdag.

Vi har moderne fasiliteter som følger bransjestandard: TV-studio med greenscreen, flere fotostudioer, lydstudio, kameraer og lydutstyr til alle produksjoner.

Opplæring i relevant programvare som Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign, Premiere og Audition som gjør deg i stand til å redigere bilder, film, tekst og lyd.

Egen, spesialtilpasset Medier og kommunikasjon-Mac.

Mange valgmuligheter: Vi tilbyr valgfrie programfag i tekst, bilde, lyd, grafisk design og medieutvikling, tillegg til mediespesialisering på Vg3.

Vi tilbyr også R1-matematikk på Vg2 og mulighet for å bytte ut valgfrie programfag med programfag fra andre studieforberedende utdanningsprogram, f.eks. toppidrett og sosiologi. Vil tilbyr også fremmedspråk nivå III dersom vi har nok elever til å starte opp dette.

Godt samarbeid med aktører utenfor skolen. Vi produserer håndballkamper for ØIF, logoer for bedrifter, nettsider og reklamefilmer for lokale aktører.

Godt klassemiljø. Elevene går i samme klasse i 3 år med samme kontaktlærer og jobber med prosjekter der de blir godt kjent.

Fag-og timefordeling Medier og kommunikasjon

Medier og kommunikasjon på vilbli.no