Yrkessjåførtilbud

Sam Eyde vgs. har to yrkessjåførtilbud: 1/2 årig yrkessjåførkurs og Yrkessjåføropplæring for lærlinger.

Tre bilder av tre elever. En kjører buss og to kjører lastebil. Foto. - Klikk for stort bildeYrkessjåførtilbud Jarle Jørgensen/Sam Eyde vgs

Vi tilbyr en komplett utdanning innen Yrkessjåfør (førerkort og direktiv).

Vi er en ny, moderne skole med moderne utstyr.

Vi har lukket øvingsområde og parkering til tungbil.

Vi er landslinje og tar imot elever fra hele Norge.

Vi har engasjerte og motiverende lærere som ser deg.

Bestått utdanning gir meget gode muligheter for jobb.

1/2 årig yrkessjåførkurs

For å ta dette kurset må du ha førerkort klasse B og være over 21 år. Du må også ha bestått Vg1 Teknologi- og industrifag (mekaniske fag).

Det kreves helseattest for førerkort klasse D.

Dette er et voksentilpasset kurs som baserer seg på deler av læreplanen for transportfag (Vg2) og læreplanen for yrkessjåfør/opplæring i bedrift (Vg3).

Avsluttet kurs gir:

Undervisningen er gratis, men den enkelte elev må selv betale lærebøker, førerkortgebyrer og sikkerhetskurs på bane.

Kurset varer 19 uker.

Søknadsfristene er 1. juni og 1. desember.

Søknadsskjema

Yrkessjåføropplæring for lærlinger

Denne opplæringen er tilpasset lærlinger i Yrkessjåførfaget, med bestått Vg2 Transport og logistikk.

Kurset har en varighet på 19 uker, og gir kompetanse til førerkort klasse C, CE, D og Yrkessjåførdirektivet.

Kursstart: januar og august.

Søknadsfrist, via et opplæringskontor: 1. juni og 1. desember.